Vlož i Ty svůj článek!
Chceme kolonizovat vesmír. Do dvaceti let poletíme na Mars, říká šéf SpaceX
Do tří let vyšleme člověka do vesmíru a do deseti, v nejhorším případě do dvaceti, poletíme na Mars. Takto nadějně si představuje budoucnost šéf společnosti SpaceX, výrobce kosmických raket a lodí.
Rozhovor s Elonem Muskem z firmy SpaceX vyšel v deníku Wall Street Journal. SpaceX je jednou z nejaktivnějších soukromých společností, která pracuje na vývoji kosmických plavidel. Úspěšně zatím vyslala do vesmíru vlastní raketu Falcon 9 a jako vůbec první soukromá společnost loni vypustila i kosmickou loď nazvanou Dragon.
Do tří let SpaceX počítá s vysláním prvních kosmonautů. To se zatím žádné soukromé společnosti nepodařilo. Poté chce firma podle Muska začít kolonizovat i okolní planety. "V nejlepším případě za deset let, v nejhorším za 15 až 20 let poletíme na Mars," tvrdí v rozhovoru Musk. Na Marsu by podle něj také měly vzniknout soběstačné základny. Firma se však bude soustředit na dopravu lidí, nikoliv na stavbu samotných vesmírných kolonií, dodává Musk.
Společnost SpaceX chce pro NASA v nejbližší budoucnosti začít dopravovat do vesmíru lidi i náklad. V dubnu také vyhrála kontrakt, který NASA vyhlásila (na 75 milionů dolarů) na úpravu rakety Falcon 9 a kosmického modulu Dragon tak, aby byly definitivně připraveny na přepravu osob.
Do vesmíru se chystají i jiné společnosti, a to Boeing, Sierra Nevada a Blue Origin.
Zdroj idnes.cz
Google Video definitivně končí, bude sloužit pouze jako vyhledávání
Od května už nebudou dostupné videoklipy na video.google.com. Uživatelé mají měsíc na to, aby si videa uložili jinam. Google doporučuje YouTube.com, největší světový videoserver, který je rovněž ve vlastnictví společnosti Google.
Server video.google.com už dávno neslouží k ukládání videí, ovšem ve své době, v roce 2005, patřil k nejvýznamnějším. Poté, co Google v roce 2006 koupil server YouTube.com, plnily nějakou dobu oba servery podobnou roli. Komunita se alezasloužila o mnohonásobně vyšší popularitu serveru YouTube, a ten si tak udržel svoji značku i slávu, a stal se pod vedením Google hlavním světovým skladištěm pro ukládání videí i ústředním místem, kde lidé audiovizuální obsah hledají a komentují.
Společnost Google informovala o zrušení všechny uživatele služby video.google.com e-mailem. "Vždy jsme zastávali názor, že síla Google Video spočívá v tom, že dává lidem možnost hledat videoklipy napříč webem, bez ohledu na to, kde jsou uloženy," píše se ve zprávě. Právě tato úloha serveru Google Video zůstane.
Videoserver Google Video přestal už v roce 2009 plnit svou původní roli, když zrušil uživatelům možnost nahrávat vlastní videa. Dosud jsou na něm ale miliony videoklipů. Budou dostupné jen do konce dubna. Admin team 19.4.2011
Zdroj: technet.cz
Facebook po třech dlouhých letech
Jak se Facebook změnil během posledních třech let a jaká ho asi čeká budoucnost? Reakce na článek, který na Kompletně.cz vyšel před třemi lety.
Před více než 3 lety zde vyšel článek na téma Facebook - Geniální fenomén?, kde se probíral Facebook jakožto komunitní síť, která má sice dobře našlápnuto, ale nemá až tak jistou budoucnost. V dnešním článku se pokusíme podívat na to, jak se Facebook od vydání článku změnil.
600 milionů aktivních uživatelů
Před třemi lety měl Facebook “pouhých” 31 milionů aktivních uživatelů. Dnes se počet aktivních uživatelů pohybuje někde na hranici 600 milionů aktivních uživatelů. Už zde je vidět patrný rozdíl, který jasně ukazuje, že se Facebook stal fenoménem dnešní doby. Každým dnem se navíc uživatelská základna rozroste průměrně až o 250 000 nových uživatelů.
Facebook v České republice
Před nedávnem se oficielně ukázalo, že Facebook má v Česku 3 miliony uživatelů. Ovšem podle některých zdrojů mohla být třímilionová hranice přesažena již koncem prosince 2010. V globálním měřítku je toto číslo zanedbatelné, ovšem na naše poměry to znamená, že i u nás čelí Facebook veliké oblibě a to i přes to, že zde má velikou konkurenci v podobě serveru Spolužáci.cz.
Přes 65 miliard zhlédnutých stránek za měsíc
V květnu 2007 měl ještě Facebook 40 miliard zhlédnutí stránek za měsíc. Nyní se toto číslo přehouplo na neuvěřitelných 65 miliard zhlédnutí za měsíc. I tento fakt jasně ukazuje, že Facebook roste do obrovských rozměrů a nikdo ho v tom nezastaví.
Nové technologie
Na Facebooku je ohromné množství fotek, které samotní uživatelé nahrávají do svých alb a na nich označují své přátele. Tímto má Facebook opravdu požehnané množství informací o tom, jak jeho uživatelé vypadají a nebojí se toho využít. Není to totiž zas tak dlouho, co se internetem prohnala informace o tom, že Facebook bude rozpoznávat obličeje na fotkách.
Co to bude znamenat? Nahrajete fotografii, Facebook ji prohledá a pokud v ní najde někoho, koho zná, tak Vám nabídne jeho označení. Pokud si ale vzpomeneme na některé skandály, které Facebook provázeli ohledně soukromí, tak nás určitě napadne, že pokud to někde v nastavení včas nezakážeme, tak můžeme být označeni na spoustě fotek, které ani nevíme že existují. Můžete se pak najít na fotkách z party, kde už máte něco upito a to nebude zrovna dobrá vizitka, pokud se budete ucházet o nějakou práci.
Facebook a firmy
Spousta firem a obecně různých organizací a skupin se pomalu přesouvá na Facebook. Zanikají tak většinou blogy, kam se píší aktuality a různé postřehy, které nahrazují krátké mnohdy nic neříkající statusy. Firmy se dokonce ani nebojí investovat nemalé peníze, aby jejich popularita na sociální síti rostla. Můžeme se tak setkávat s reklamou, která díky bohu neotravuje a občas nám může poskytnout i užitečnou informaci.
Jaká bude budoucnost Facebooku?
Nyní se pokusím stručně sepsat, jak by podle mě mohl Facebook za pár let vypadat, abychom mohli i my v nějakém budoucím článku na tento reagovat.
- Na Facebooku budeme všichni
- Facebook o nás bude vědět tolik informací, že v případě zájmu o zaměstnání pouze pošleme na firemní e-mail adresu našeho profilu a daná firma si o nás vše zjistí
- Vše na co si jenom vzpomeneme bude s naším Facebookem propojeno, takže už ani nebudeme muset psát statusy a naši přátelé budou vědět, že jsme otevřeli ledničku a vzali jsme si z ní nějaké jídlo, nebo pouze projdeme po ulici, která bude monitorována veřejně dostupnou kamerou a všichni naši přátelé, kteří v tomto okolí bydlí dostanou zprávu o tom, že se kolem nich pohybujeme
- Veřejná data z Facebooku budou přímo ovlivňovat celou světovou ekonominu
Závěr
Jak již tedy vyplynulo z předchozích řádků Facebook si hodně polepšil. Stal se fenoménem dnešní doby a pravděpodobně i té budoucí. Dobré je ještě zmínit, že pokud Facebook doposud nemáte, nebraňte se mu, dokáže Vám ve spoustě směrů ulehčit život. Navíc pokud tam nebudete Vy, nikdy se tam všichni nesejdeme.
Copyright © 2011 - 2012 Přehledně.cz
• Hřídelec • Kuchařka • Fórum Přehledně • Orange web • Přehledně na Facebooku • Selhání systému